Lupenice 2001
O nás
Akce 2003
Aircombat
Naše letiště
Naše modely
Album
kroužek
Co se dělo
Odkazy


LUPENICE 2001 Od svého klubového kolegy Zdeňka jsem se dozvěděl, že se v sobotu 6. 10. 2001 koná na soukromém letišti Antonína Dodka v Lupenici "přátelské polétání". Ve stanovený den foukal jen velmi slabý vítr od jihozápadu, a sluníčko se k poledni dralo skrz nízký stratus. Sbalil jsem svého Relaxe a krátce po třinácté hodině vyrazil ze Žamberka na 18km vzdálené letiště, nacházející se kousek za Vamberkem směrem k Rychnovu nad Kněžnou. Na letišti se nacházela slušná sešlost, jen aut jsem napočítal na 40 a modelů letadel stejné množství. Program byl již v plném proudu a tak jsem fotil a fotil a fotil.

Soukromé letiště pana Dodka v Lupenici
Ant. Dodek ve chvíli volna


Překrásný Thunderbolt P-47 Petra Jakoubka z Hronova o rozpětí 214cm a hmotnosti 7,15kg pohání motor MVVS 26 cm 3 - bohužel vinou poruchy rádia skončil poškozený v nedaleké kukuřici. Petr však všechny přítomné nadchl bravurním letem svého CAP 232 (rozpětí 170cm, 4kg, motor OS MAX 15 cm3) Perfektní nožové lety v půlmetru nad zemí, osmičky na zádech a pomalé výkruty zrychlovaly tep všem přítomným.


Hostitel Antonín Dodek se předvedl se svým známým Texanem, za jehož zvuk by se nemuselo stydět ani dospělé letadlo.


Kromě Texana se předvedl i s akrobatickým speciálem CAP-21


Svůj letadlový park propaguje i na tričku


Špionážní foto dokládá, že A. Dodek "páčkuje" pomocí palců.


Cestou ze squashe se na letišti zastavil Dan Pelikán. Neměl s sebou žádný model a tak si vypůjčil Spidera (120 cm rozpětí, motor OS MAX 7,5 cm 3) Roberta Křenka, se kterým v letu na zádech "prohraboval" nízký pažit pečlivě udržované ranveje.


Majitel Spidera R. Křenek při vlastním letu.


Pěkně se předvedl Radek Kaška z Jablonného nad Orlicí s Extrou 300 (rozpětí 180cm, 4kg, MVVS 12,7 cm 3)
Radek se svým tátou a sponzorem Oldřichem.


S Hackerovým Arrow 40 na 6,5 cm 3 se předvedli ve společném letu Z. Forejtek a Václ. Jedlička.


Avia BH 3 Zd. Krejsy (viz Na návštěvě v Sobkovivích) absolvovala svůj 7. let. Bohužel při výkrutu zhasl motor a při nouzovém přistání mimo ranvej došlo k zlomení vrtule.


Můj Relax mezi plnokrevníky. Po 3minutách letu mi zhasnul motor (loňské palivo) a tak jsem se moc nepředvedl.


Jiří Kubíček předvedl krásnou ukázku vrtulníku ERGO 30 (OS MAX 5,2cm3) a maketu BELL 222 (MVVS 12,7cm3)


Zlín 526 AFS (rozpětí 180cm, 8,15Kg, MVVS 26cm3) Petra Jakoubka zůstal pro havárii Thunderboltu raději na zemi.


Pokus o předvedení aerovleku nedopadl, bohužel, dobře. Účinkující to vzali docela s humorem.


Zdeněk Krejsa se také předvedl s elektroletem, ke kterému zhotovil křídlo metodou používanou u svahového combatu. Model létal velmi pěkně a zaujal i Dana Pelikána. Že by se z toho vyklubal nějaký "business" ...?


Oldřicha Kašku Texan velice zaujal a tak "špionoval"


O spestření programu se postarali přátelé z LAA.


Diablotin (1500 mm, 2,2 kg, na motor 22,7 cm 3) v podání Zdeňka Forejtka.


S Park Flyerem Jeti (800 mm, 320g, motor MIG 280 s převodovkou 4:1) létal Karel Skoupý


Přátelé modeláři ještě prominou, ale k dalšim fotogafiím nemám údaje a tak jen obrazem




    počet přístupů:
kódování: ISO-8859-2
© LMK Orlík Žamberk, 2003
e-mail: orlik_zamberkcentrum.cz
webmaster: mirek_stepancentrum.cz
Na hlavní stránku
poslední aktualizace: 26. 9. 2006