Aces & Warbirds 2002
O nás
Akce 2003
Aircombat
Naše letiště
Naše modely
Album
kroužek
Co se dělo
Odkazy



Aces & Warbirds
Žamberk 6. 7. 2002


Stuha byla přeťata. Konečně se to povedlo i pořadatelům. Po šńůře soutěží, které pronásledovala nepřízeň počasí se jí podařilo přetnout a odměnou všem bylo krásné slunečné a teplé letní počasí. Letošní ročník Aces & Warbirds v RC Aircombatu se měl stát a nakonec se i stal generální zkouškou organizátorů před vyvrcholením sezony "scale combaťáků" konáním mistrovství světa "WASG 2002". Uzávěrka přihlášek byla podle propozic 29. 6. 2002. Do té doby se registrovalo celkem 18 pilotů mezi nimiž nechyběl téměř nikdo z ostřílených es.
Protože byl volný pátek (Díky, Cyrile a Metoději!), začali se již po třetí hodině odpoledne sjíždět první závodníci a rozbíjet stany. Postupně, jak přistávala letadla hostitelského aeroklubu, začaly do vzduchu vzlétat malé stíhačky k tréninkovým letům. Mezitím modeláři z LMK Orlík připravovali vytyčení na letištní ploše. Po setmění zaplál táborák, zavonělo grilované maso a časté zvonění zvonku na speciálním podnosu Pepy "Kobry" vyzývalo přítomné k pozdvižení kalíšku s "citronem na ledu" (Fernet citrus - poznámka pro abstinenty). Díky pohotově zapojenému bezdrátovému internetu mohli pořadatelé před půlnocí vytisknout aktuální synoptickou mapu. Ta ukazovala, že blížící se frontální rozhraní bude v době konce soutěže teprve v západních Čechách. Všichni tedy mohli jít v klidu spát.
Sobotní ráno bylo chladné, obloha bez jediného mráčku a mírný až čerstvý vítr od jihovýchodu. Po osmé hodině se postupně začali prezentovat první soutěžící. Z původních 18-ti přihlášených se nedostavilo 6 borců, naopak přijeli další tři. Pepa "Kobra", který ještě ráno dodělával svého Thuna (Letos již osmnácté letadlo!) komik Vláčil a polský pilot F3A Miroslaw Urbanski. Celkem tedy 15. Po krátkém briefingu bylo rozhodnuto létat jen dva heaty ve třech kolech, což znamenalo 8 pilotů v prvním heatu. S tím připravený program na PC nepočítal, a tak se rozpis heatů musel připravit ručně. Vlastní bitva se strhla asi ve čtvrt na jedenáct. Chumel osmi stíhaček byl impozantní a že bylo na co koukat, potvrdila i poměrně slušná účast diváků (odhaduji více než 300). Startovní pole však záhy prořídlo když po killu odstoupili Franta Řezníček a Pavel Vláčil. Se třemi cuty se po prvním kole usadil na špici Pepa "Kobra" Synáč se svým Thunem ve švýcarských barvách. Na druhé místo se usadil Libor Pechan v závěsu s Jirkou Písaříčkem. Druhé kolo bylo masakrem s pěti killy a jednou havárií. Milanu Bezstarosti se nepodařilo vůbec vzlétnout když nemohl nahodit motor. Pepa "Kobra" krátce po vzletu seknul stuhu, ale při "taktickém" přistání dosedl mimo přistávací pásmo a tak musel zůstat sedět bez možnosti dále zasáhnout do boje. Připsal pouhých 172 bodů což ale díky náskoku z 1. kola stačilo na udržení 1. místa. V tomto kole zvítězil Libor Pechan s jedním cutem díky nejdelšímu času s 286 body. O tři body méně měl Jirka Písaříček. Celkem bylo v tomto kole 6 cutů, tj. o dva méně než v kole prvním.
Závěrečné kolo základní části přineslo 7 cutů se dvěma killy (Libor Pechan a Jirka Fiam). V této části soutěže zvítězil Jirka Krapf se dvěma cuty následovaný těsně Mackem Machurou s lepším časem, avšak ztracenou vlastní stuhou. Třetí místo obsadil Jerry Foršt také s jedním cutem a ztracenou stuhou. Následovala čtvrthodinová přestávka na jejímž konci bylo vyhlášeno 7 finalistů: Pepa Synáč, Martin Machura, Jiří Písaříček, Jiří Krapf, Libor Pechan, Jarda Foršt, Jiří Franze. Finálový heat začal s dvacetiminutovým zpožděním způsobeným výměnou serv Jirky Písaříčka. Všichni piloti džentlmensky počkali na svého soupeře. Snad jedině diváci neměli takovou trpělivost a pomalu se začali rozcházet (asi na konkurenční motokrosový závod, který právě záčínal v nedalekém Kotli) Finále potvrdilo vysokou úroveň našich pilotů. Celkem bylo dosaženo 10-ti cutů, přičemž tři piloti si dokázali ochránit svoji stuhu. A jak dopadlo finálové sčítání bodů? Nejlépe zaletěl Pepa Kobra Synáč (dva cuty, ochráněná stuha a třetí nejlepší čas), druhý Libor Pechan (dva cuty) a třetí Jerry Foršt (dva cuty ale ztracená stuha). Po výsledném sčítání bodů mohli být vyhlášeni vítězové Aces & Warbirds Žamberk 2002.
1. místo Pepa Kobra Synáč s úctyhodnými 1159 body
2. místo obsadil Jirka Krapf s 1057 body a
třetí byl Libor Pechan s 1046 body.
Za již malého zájmu diváků následovalo předání pohárů, zarámovaných diplomů a drobných cen od partnerů soutěže.

Celý průběh soutěže doplňuje následující tabulka.

Závěrem patří poděkování všem soutěžícím za velmi dobré výkony, pořadatelům z LMK Orlík Žamberk za zorganizování pěkné soutěže, Aeroklubu Žamberk za půjčení plochy a zázemí letiště, divákům za hojnou účast a pomoc partnerům akce:

ALBERON
František Sůva
ISS Computers
Tyhan
DDM Animo
Rybáři Žamberk
OS KOVO Rieter
Hasiči Líšnice
ZEZ Silko
AV Engineering


SN


    počet přístupů:
kódování: ISO-8859-2
© LMK Orlík Žamberk, 2003
e-mail: orlik_zamberkcentrum.cz
webmaster: mirek_stepancentrum.cz
Na hlavní stránku
poslední aktualizace: 26. 9. 2006